Thursday, June 26, 2008

آخرین خبرها از تیم نانگاپاربات به سرپرستی لیلا اسفندیاری

شش نفر از اعضاي تيم امروز ( چهارشنبه 5/4/87) ساعت 5 صبح به وقت پاكستان حركت خود را به طرف كمپ 2 آغاز و به صلاحديد مدير فني،ساعت 12 ظهر صعود خود را متوقف كرده اند.
اعضاي تيم به جز محمد نوروزي تلاش خود را از ارتفاع 4850 متري روي يخچال با شيب 60 تا 75 درجه آغاز كرده اند و هر شش نفر تا ارتفاع 5800 بالا رفته اند اما مسير يكسره يخچال بوده و همه ي نفرات تيم كوله ي‌سنگين داشته اند كه با درجه ي سختي مسير متناسب نبوده است.
مسير كمپ1 به 2 از كراكس هاي مسير محسوب مي شود و گفته مي شد بسيار ريزشي است و ايمني ندارد.
به گزارش سهند عقدايي از بيس كمپ، اين مسير ريزش چنداني نداشته و قابل مقايسه با ريزش هاي دره ي يخار دماوند نبوده اما به گفته ي او؛ مي توان سختي و سنگيني اين مسير را دو برابر دره يخار در نظر گرفت.

اعضاي تيم موفق شده اند پاي ديواره ي 100 متري كين شوفر (200 متر مانده به كمپ 2) بارگذاري كنند و بنا به تصميم مدير فني تيم برگردند بيس كمپ.(ساعت 3 ظهر در كمپ 1 و حدود ساعت 7 شب دربيس كمپ بوده اند.)
به گزارش روابط عمومي تيم در بيس كمپ، تمام تيم هاي حاضر در منطقه براي عبور از كمپ 1 به 2 از خدمات باربر ارتفاع استفاده مي كنند.
به هر حال تيم ما در اين مسير بارگذاري داشته و قصد دارد بعداز برنامه ي بسيار سنگين امروز، دو يا شايد سه روزي را در بيس كمپ به تجديد قوا بگذراند.
تيم بعد از آمادگي مجدد، تلاش خود را به قصد كمپ 1، 2 و 3 از سر خواهد گرفت
منبع

No comments: